Czy hurtownia przyjmuje reklamację w dropshippingu od naszych klientów ?


W ostatnim wpisie który sprawdzicie TUTAJ opowiedziałem, w jaki sposób obsługiwać zwroty w Dropshippingu i jakie są możliwości współpracy z hurtowniami działającymi w takim modelu sprzedaży online.

W tym artykule, przedstawię jak to wygląda jeżeli chodzi o reklamacje od naszych Klientów którzy zakupili towar w naszym sklepie internetowym działającym w Dropshippingu.

Pamiętaj, że to Ty jesteś sprzedawcą i aby Klient który robi zakupy w Twoim e-sklepie lub na Allegro był poinformowany co zrobić w danej sytuacji. Warto też abyś był dostępny pod telefonem aby Klient mógł z Tobą szybko się skontaktować w razie jakiegoś uszkodzenia produktu który mu wysłała hurtownia w Twoim imieniu.

Co zrobić w przypadku reklamacji w Dropshippingu ?

Czasem się tak zdarza – choć nie często – że produkt jest np. fabrycznie uszkodzony, a nikt przecież ani Ty ani hurtownia nie sprawdza towaru przed wysłaniem – ponieważ jest to fizycznie nie możliwe, produkty z reguły są fabrycznie zapakowane w opakowania bezpośrednio od producenta.

Tak więc, jeżeli Klient zgłasza Tobie, że produkt który zakupił np. zabawka zdalnie sterowana nie działa – to dopytaj najpierw w hurtowni co w takiej sytuacji zrobić, następnie masz dwie opcje: Pierwsza to taka że poinformujecie Klienta żeby odesłał towar w ramach reklamacji bezpośrednio na adres hurtowni albo druga opcja: wyślesz po odbiór towaru kuriera do Klienta nadając własną etykietę. Na początku działania w dropie można to zrobić za pomocą brokera w dość szybki i w miarę tani sposób. Jest to koszt który Ty jako sprzedawcy masz obowiązek wziąć na siebie. Natomiast hurtownia (inaczej niż w przypadku zwrotów w dropshippingu), ma obowiązek przyjąć od was reklamowany towar i albo go naprawić albo wymienić na nowy.

Koszt odesłania towaru z hurtowni do Klienta po rozpatrzonej reklamacji produktu ponosi hurtownia dropshippingowa, a sprzedawca ponosi koszt odesłania go na magazyn od Klienta, chyba że klient wyśle go na swój koszt.

Jak złożyć reklamacje w hurtowni dropshippingowej?

Na swojej stronie internetowej hurtownie często posiadają swój system RMA do składania reklamacji. Wypełnia się wtedy formularz reklamacyjny podając dane zamówienia i opis usterki zgłaszanej przez Twojego klienta. Podczas odesłania produktu na reklamacje warto po prosić Klienta aby zapakował do paczki dowód zakupu wystawiony przez Twój sklep internetowy. Niektóre hurtownie mogą prosić aby klient umieścił w paczce formularz reklamacyjny. Bardzo ułatwia to szybkie i sprawne połączenie paczki z zamówieniem i przyśpieszenie rozpatrzenia reklamacji.

Co w przypadku jak produkt zostanie uszkodzony podczas transportu ?

W takim przypadku reklamacje do firmy kurierskiej składa właściciel nadający etykietę. Czyli jeżeli korzystasz z własnej etykiety w hurtowni i to Ty nadałeś paczkę u kuriera, a hurtownia tylko ją przekazała kurierowi, to wtedy Ty jako właściciel sklepu internetowego musisz złożyć reklamacje bezpośrednio w firmie kurierskiej.

Inaczej sprawa wygląda jak korzystałeś z etykiety hurtowni. Wtedy ten cały proces reklamacyjny u przewoźnika jest załatwiany przez hurtownie i Ty masz to z głowy. Dlatego na początku przygody z dropshippingiem zalecam Tobie korzystanie z kurierów hurtowni i ich etykiet.

W przypadku jeżeli masz jakieś wątpliwości, pamiętajcie aby zawsze o to dopytać w konkretnej hurtowni przed rozpoczęciem współpracy.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania jestem do Twojej dyspozycji.

 


Tomasz

tomasz@nbigiof.cluster028.hosting.ovh.net