Dropshipping – czy warto?


Właściciel sklepu internetowego stawiający pierwsze kroki w branży, musi zmierzyć się w wieloma przeszkodami. Dropshipping to doskonałe rozwiązanie do łatwiejszego wejścia w rynek i jest szczególnie polecany młodym sprzedawcom. Niweluje ryzyko związane z utratą zainwestowanych sporych sum pieniędzy i proponuje niski próg wejścia na rynek. Czym dokładniej jest dropshipping i czy warto go zastosować? Odpowiadamy.

 

Spis treści:

-Co to jest dropshipping?

-Jak zacząć?

-Jak zarobić na dropshippingu?

 

We wpisie dowiesz się, co to jest dropshipping, jak rozpocząć tego typu działalność, oraz jak zarobić na dropshippingu.

 

Co to jest dropshipping?

Jest to model logistyczny opierający się na założeniu, iż właściciel sklepu internetowego nie posiada powierzchni magazynowej oraz sprzedaje towary od hurtowni, wprost do klienta detalicznego. Jak każde rozwiązanie posiada wady i zalety, które należy przeanalizować przed rozpoczęciem biznesu. Główną zaletą tego modelu logistycznego, jest pominięcie etapu wysłania przesyłki do sklepu internetowego, co powoduje, że jego właściciel nie musi martwić się przechowywaniem zakupionych towarów, wynajmowaniem hali czy magazynu, oraz zalegającą na magazynie nadwyżką towarów. Ten model logistyczny przede wszystkim niweluje koszta związane wynajęciem magazynu, nie wymaga także zatrudnienia pracowników zajmujących się wysyłką towarów i umożliwia handlowanie zróżnicowanymi towarami, nawet o niskim popycie. Firma opierająca swoje funkcjonowanie na dropshippingu, nie musi nawiązywać współpracy z wieloma partnerami biznesowymi i ponosi niskie ryzyko inwestycyjne. Do wad dropshippingu można zaliczyć ryzyko posiadania nieaktualnych stanów magazynowych, konieczność przechowywania zwróconych przez klientów towarów, czy ciągłe uzależnienie od hurtowni.

Jak zacząć?

Aby rozpocząć działalność sklepu internetowego musimy należycie zadbać o jego przejrzysty wygląd, intuicyjną obsługę, dobrą jakość zdjęć i opisów produktów. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby sklep był funkcjonalny, sprawnie obsługiwany oraz zachęcił klienta do zakupu. Dropshipping zwalnia sprzedawcę z wielu obowiązków i pozwala skupić się na dobrze opracowanej reklamie, stworzeniu ciekawej bazy produktów, a finalnie na ich szybkiej sprzedaży.

Jak zarobić na dropshippingu?

Zakładając, że wielu początkujących sprzedawców będzie dysponowało produktami o zbliżonej wartości, warto skupić się na pozyskiwaniu klienta w kreatywny i pomysłowy sposób. Można skupić się na stworzeniu ciekawych i wyróżniających się spośród konkurencji opisów produktów lub wykonanie ciekawej sesji produktowej, która przyciągnie uwagę klienta. Istotne jest prowadzenie dodatkowych działań skupionych wokół sklepu internetowego, jak na przykład prowadzenie bloga związanego z oferowanym asortymentem. Niezbędne do uzyskania znacznych przychodów są obsługa klienta na wysokim poziomie, szybkie reagowanie na wiadomości od klientów, czy szybkie wysyłanie towaru. Warto także pomyśleć nad programem lojalnościowym dla stałych klientów, który wiązałby się z rabatami i promocjami, lub benefitami dla klientów polecających sklep znajomym i rodzinie.