Jak prowadzić blog w e-commerce?


Informacja to jedna z potrzeb, które pragnie zaspokoić klient dokonując zakupu konkretnego produktu. Co ciekawe, wśród klientów sklepów internetowych istotne jest nie tylko produkt i jego cena, ale także regularne informacje pojawiające się na blogach sklepów internetowych. Treści zamieszczane na blogu mają charakter informacyjny, poradnikowy lub specjalistyczny i dzięki nim, możemy poruszać tematy, które aktualnie cieszą się zainteresowaniem wśród klientów. To świetny sposób na komunikację z klientem. Dlaczego potrzebujesz bloga? Jak prowadzić blog w e-commerce? Odpowiadamy.


Spis treści:
-Dlaczego potrzebujesz bloga?
-Jakie korzyści płyną z bloga w e-commerce?
-Jakie treści na bloga?

We wpisie dowiesz się, dlaczego potrzebujesz bloga prowadząc handel internetowy, jakie korzyści płyną z posiadania bloga oraz jakie treści mogą tworzyć twojego bloga.

Dlaczego potrzebujesz bloga?

Jednym z najważniejszych cech sklepu e-commerce jest przejrzysta nawigacja, dokładnie opracowany asortyment, dobrze widoczna wyszukiwarka produktów, bezpieczeństwo zakupów i ochrona danych. Jednak jeśli wydaje ci się, że w prowadzeniu sklepu internetowego nie ma miejsca na kontent – możesz wiele stracić. Blog, to narzędzie promocji usług i towarów, który sprawdza się praktycznie w każdej branży. To jedna z najczęściej wykorzystywanych form content marketingu w Polsce. Dlaczego ty miałbyś nie skorzystać?

Jakie korzyści płyną z bloga w e-commerce?

Do najważniejszych korzyści jakie daje regularne prowadzenie bloga, należy:
– wsparcie sprzedaży oraz zwiększenie zainteresowania produktami
– zwiększenie ilości wizyt w sklepie internetowym,
– poprawienie widoczność sklepu w wyszukiwarce oraz i ruch na stronie,
– blog może posłużyć do rozwiązywania problemów technicznych i tworzenia porad, które zwiększą wiarygodność sklepu i ukażą profesjonalizm jego właścicieli
– blog zwiększa aktywność użytkowników na stronie, co może pozytywnie wpływać na wyniki sprzedażowe (np. zapisywanie się klientów do newslettera, czy pytanie właściciela sklepu o fachową poradę),
– dzięki regularnym artykułom pojawiającym się na blogu, następuje wzrost świadomości marki, a sam blog służy jako darmowa i skuteczna reklama sklepu internetowego.

Jakie treści na bloga?

Treści tworzone na bloga mogą przybierać różne formy. Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na najbardziej korzystną publikację treści, bowiem każda branża charakteryzuje się innymi wymaganiami. Przede wszystkim w opublikowanym kontencie oczekiwana jest różnorodność. Treści mogą mieć charakter informacyjny, rozrywkowy, czy ekspercki – ważne, aby czytelnik za każdym razem spotykał się z nowymi, ciekawymi treściami. Warto pamiętać o analizie konkurencji, aby na bieżąco orientować się w trendach i popularnych tematach, najczęściej wyszukiwanych przez klientów. Istotna jest także regularność w publikacji tekstów oraz jego odpowiednie opracowanie. Chwytliwy tytuł, treść nawiązująca do asortymentu sklepu i zastosowanie fraz kluczowych, to niezbędne elementy dobrze opracowanego artykułu na bloga. Z pewnością jest to dobry krok, w kierunku zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.