Jak wypromować sklep internetowy?


Pomimo tego, że posiadasz świetnie zaprojektowany sklep internetowy, dokładnie wyselekcjonowaną ofertę i wkładasz wiele wysiłku w obsługę klienta, to twój e-sklep nie przynosi spodziewanych zarobków? Niedostateczny ruch na twojej stronie, może wiązać się z jego niską widocznością w internecie. Aby wypromować sklep internetowy i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, powinieneś zapoznać się ze zróżnicowanymi sposobami marketingu internetowego. Jak promować sklep internetowy? Podpowiadamy.

Spis treści:

Jak promować sklep internetowy?
Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Jak wypromować sklep internetowy na Instagramie?
Jak wypromować sklep w internecie?
Reklama sklepu internetowego
Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
Jak rozkręcić sklep internetowy?

We wpisie dowiesz się, jak promować sklep internetowy na Facebooku, na Instagramie oraz jak powinna wyglądać promocja sklepu internetowego. Przeczytasz także, gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy oraz jak rozkręcić e-sklep.

Jak promować sklep internetowy?

Rynek e-commerce rządzi się wyjątkowymi prawami. Aby najlepiej wykorzystać potencjał nowo utworzonego sklepu internetowego, warto poznać jak najwięcej metod promowania internetowego – darmowych jak i płatnych. Nie wszystkie sposoby zakończą się sukcesem, lecz pozwolą zbudować najlepszą strategię dla sklepu działającego w konkretnej branży. Istnieje kilka skutecznych kroków, które pomogą nowym sklepom internetowym zaistnieć w internecie.

Jak promować sklep internetowy na Facebooku?

Jako świeżo upieczony przedsiębiorca, nie możesz pominąć promowania swojego sklepu na najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Facebook pozwala skutecznie zwiększyć zasięg i dotrzeć do sporej grupy użytkowników. Reklama umieszczona w obrębie serwisu Facebook, wymaga jednak znajomości podstawowych narzędzi dostępnych na platformie. Zakładając profil sklepu internetowego na Facebooku, musisz zwrócić uwagę na dopasowanie szablonu oraz zdjęć produktowych, do charakteru twojej działalności. Skorzystaj z dostępnych możliwości takich jak wprowadzenie sekcji Sklep, tworzenie reklam Facebook Ads czy podpięcie Piksela.

Jak wypromować sklep internetowy na Instagramie?

Instagram to najpopularniejszy kanał social media. Jeżeli szukasz dodatkowych sposobów promocji swojego sklepu internetowego, nie może cię tam zabraknąć. Instagram opiera się głównie na publikacji zdjęć i Instastory, w formie krótkich filmów wideo. Nie bez znaczenia są poprawnie wykorzystywane hashtagi, które pomagają trafić do wybranej grupy docelowej. Wysokiej jakości, spójne zdjęcia, to podstawa do rozpoczęcia działania własnego profilu na Instagramie. Przeciętne fotografie i zbyt długie opisy produktów, nie obronią się. Instagram umożliwia zbudowanie bliższego kontaktu z klientami, poprzez nagrywanie filmów, organizowanie konkursów lub rozdań. Warto zaangażować się we współpracę z bardziej popularnymi kontami.

Jak wypromować sklep w internecie?

Innymi sposobami na promocję sklepu w internecie jest prowadzenie bloga, o tematyce związanej ze sklepem oraz zadbanie o jakość i merytoryczność opisów na stronie. Tekst znajdujący się na stronie sklepu musi być chwytliwy i angażującej odbiorcę. Warto zapoznać się z pojęciem content marketing. Optymalizacja, stosowanie słów kluczowych i pozycjonowanie strony to kolejne kroki, prowadzące do zwiększenia ruchu w sklepie internetowym i poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. Warto wprowadzić e mail marketing i opracować newsletter.

Reklama sklepu internetowego

Przy promocji sklepu internetowego, warto skorzystać z narzędzia jakim jest Google Ads. Umożliwia ono tworzenie kampanii reklamowych, które mogą występować na stronach twoich partnerów biznesowych lub w określonym miejscu wyszukiwarki Google. Samodzielnie określasz wygląd reklam, wybrane słowa kluczowe oraz metodę rozliczenia.

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?

Jak można jeszcze wypromować sklep internetowy? Najlepszym miejscem do reklamowania sklepu internetowego są kanały w mediach społecznościowych. Poza wymienionym Facebookiem i Instagramem, warto przyjrzeć się bliżej kanałom takim jak Pinterest, YouTube, Twitter lub Snapchat.

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Sprzedaż internetowa cechuje się dużą dynamiką. Niezwykle istotne są płynne działania marketingowe twojego sklepu takie jak promocje, bony rabatowe, karty na punkty, darmowa dostawa, wydłużony okres zwrotu towaru, promocje świąteczne i okolicznościowe.