Jakie pytania zadać hurtowni przed rozpoczęciem współpracy w dropshippingu ?


Na pewno zaczynając Swoją przygodę z handlem w internecie zastanawiasz się, skąd weźmiesz produkty które będziesz sprzedawał w Swoim sklepie internetowym. Z pomocą przychodzi model logistyczny Dropshipping, jest to idealne i tanie rozwiązanie na start w przypadku jak nie masz planu i gotówki na to co chcesz sprzedawać w internecie. Tego typu rozwiązanie oferuje bardzo duża ilość hurtowni w Polsce, co raz bardziej ten model logistyczny zyskuje na popularności, dzięki temu wielu dostawców, dystrybutorów i hurtowników wprowadza go do Swojej oferty.

Jak znaleźć hurtownie oferującą Dropshipping ?

Wiele hurtowni oferujących Dropshipping posiada własne strony internetowe, tak więc masz kilka możliwości aby je znaleźć, np. przez google, wpisując słowa “hurtownia elektronika“, lokalnie w Swoim mieście, województwie lub zadając pytanie o współprace hurtową na allegro (tam sporo dostawców często tych z największą ilością sprzedaży może również prowadzić sprzedaż hurtową).

OK ! Mamy już kontakt do hurtowni, znaleźliśmy ich stronę internetową, wiemy już jaki asortyment sprzedają i w jakiej branży się specjalizują. Pierwszy krok to założenie konta w hurtowni, czyli zwyczajna rejestracja, wiele hurtowni zamyka dostęp do oferty aby chronić ceny i asortyment przez konkurencją.

 

Jak zadać hurtowni dropshippingowej odpowiednie pytania aby nawiązali współprace ?

Pomijam tutaj pytania typu “czy robią dropshipping” bo powiedzmy, że to już zdążyłeś zauważyć na ich stronie. lub po prostu dopytać w pierwszym kontakcie.

 

 1. Jakie progi rabatowe i od jakiego obrotu będą one się zwiększały oferujecie we współpracy ?

Myślę, że jest to najważniejsze pytanie, które pozwoli nam określić czy współpraca w dropshippingu z danym dostawcą może być przyszłościowa czy nie koniecznie. Chodzi o to, że im większy obrót wypracujemy w hurtowni tym otrzymamy lepsze ceny i do tego musimy dążyć, bowiem w tradycyjnym modelu kupując za gotówkę większą ilość produktów, od razu negocjujemy niższą cenę. Sprzedając w dropshippingu nie mamy żadnych podstaw aby negocjować lepszą cenę z hurtownią, tak więc musimy dać im przysłowiowo zarobić aby zobaczyli, że jesteśmy prawdziwymi wspólnikami i wtedy otworzy nam to drogę do lepszych cen w hurtowni co spowoduje, że biznes dropshippingowy zacznie przynosić nam większe zyski.

 

2. Jakie są warunki zwrotów i reklamacji ?

Kolejne bardzo ważne pytanie. Pamiętajcie, że współpracując na zasadach B2B czyli firma z firmą, hurtownia nie ma obowiązku przyjmować zwrotów, natomiast różnie hurtownie ten problem rozwiązują. Są hurtownie które nie przyjmują zwrotów i wtedy produkt od klienta wraca do sprzedawcy. Są hurtownie, które zwrot mogą z powrotem przyjąć na Swój magazyn i jak kupi kolejny Twój klient ten sam produkt to go po prostu wyślą do klienta a Ty zapłacisz tylko za przesyłkę, natomiast produkt będzie już opłacony. I najwygodniejsza opcja, czyli korekta faktury wystawiona przez hurtownie, która przyjmuje zwrot od Twojego klienta w dropshippingu.

Inaczej sprawa wygląda przy reklamacjach, reklamacje hurtownie mają obowiązek przyjąć w przypadku jak produkt jest wadliwy lub się zepsuł.

Więcej na ten temat napisałem w osobnych artykułach, które znajdziesz na naszym blogu.

 

3. Jaki cennik dostaw oferujecie i czy mogę korzystać z własnych etykiet ?

W kwestii wysyłki macie dwie możliwości. Pierwsza z nich to korzystanie z kurierów hurtowni, jest to zdecydowanie lepsza opcja dla startujących osób z e-handlem w dropshippingu, ponieważ w przypadku reklamacji i uszkodzenia towaru podczas transportu, to hurtownia reklamuje towar i cały ten proces macie praktycznie z głowy, oczywiście to Ty ustalasz wszystko z klientem ale samo zgłoszenie reklamacyjne do firmy kurierskiej i konsekwencje jakie za tym idą, bierze na Siebie hurtownia. Minus tego rozwiązania jest taki, że hurtownia da standardowe ceny za przesyłkę więc ciężko na początku będzie w tym upatrywać jakiś dodatkowy zarobek. Druga opcja, to przesyłanie do hurtowni własnych etykiet. Wtedy to sprzedawca internetowy podpisuje umowę bezpośrednio z firmą kurierską na lepszych warunkach otrzymując niższe ceny przesyłek, taka opcja jest korzystniejsza jak już generujemy znacznie więcej zamówień niż na początku.

 

Zapoznaj się z naszymi innymi artykułami na blogu, a jak masz jakiekolwiek pytania, pisz śmiało !


Tomasz

tomasz@nbigiof.cluster028.hosting.ovh.net